Stromer ST7
.
Stromer ontwikkelde samen met de Italiaanse remspecialist Blubrake
het eerste ABS (anti blokkeer systeem) voor speed pedelecs. Het
systeem voorkomt dat je voorwiel blokkeert tijdens een noodstop en
daarmee voorkom je ook dat je achterwiel loskomt van de
grond zodat je geen koprol maakt.
.
Het systeem zit standaard op de ST7
.
.
.
.
Goede verlichting is van levensbelang. Zeker bij
snelheden van 45 km/u. De ST7 is dan ook goed
uitgerust met deze lichtbak van Supernova
.
.
.
.
De accu van de ST7 zit net als bij de andere modellen verborgen
in de framebuis. Met de verbeterde zijklep is het verwijderen van
deze zeven kilo wegende batterij een peuleschil. Tot nu toe was de
maximale capaciteit 983W/h (blauwe versie). De ST7 is uitgerust
met een rode batterij met een capaciteit van 1440W/h.
Dat komt je actieradius flink ten goede
.
.
.
.
.
.
Wat de ST7 het meest bijzonder maakt zit verborgen achter dit klepje
boven de trapas. Achter dit klepje bevind zich een gesloten versnellingssysteem
van Pinion. Een elektronisch systeem met 12 versnellingen dat je bedient met 2
toetsjes op het stuur. Je kan de startversnelling naar eigen voorkeur instellen en
je hebt de mogelijkheid om meerdere versnellingen tegelijk over te slaan. het
enige onderhoud bestaat uit het periodiek verversen van de olie. De
ST7 is de eerste tweewieler die met dit systeem is uitgerust
.
.
.
.
Met een versnellingssysteem op de trapas en een aandrijving in de
achteras ligt de weg vrij voor het toepassen van een getande riem.
Deze combinatie maakt de ST7 een stuk gebruiksvriendelijker. Het
enige wat je nog hoeft te doen is het af en toe schoonmaken
van de riem met een borstel
.
.
.
.
Verder is de de fiets van allerhande snufjes voorzien tegen diefstal.
Ook na het openbreken van het slot of het in z’n geheel meenemen
van de fiets zal je merken dat je er eigenlijk niet mee kan rijden
.
.
Het is een te zware taak om de licht grijze tekst te lezen. Maar mooie fiets hoor, die gouden.
LikeLike
Je liefde voor je fiets straalt ervan af 🙂
LikeLike
Dat ziet er allemaal uiterst ingenieus uit. Ik begin nu ook te begrijpen waarom er zo’n deftig prijskaartje aan hangt. Eigenlijk is het jammer dat je alleen in de laatste alinea nog twee keer het woord ‘fiets’ hebt gebruikt. Eigenlijk mag je dit geen fiets meer noemen. Hopelijk bevalt hij goed en kun je er vele kilometers op en van genieten.
LikeGeliked door 1 persoon
Misschien kan je het een bromfiets met trappers noemen 🙂 Toch rij ik vrij weinig in het maximale ondersteuningsniveau zodat ik wat meer vermogen deel met de accu. Scheelt trouwens ook in actieradius.
LikeGeliked door 1 persoon
Dit is wel het summum. Een ABS lijkt me wel een voorwaarde bij deze snelheden. Ik vraag me af of er ook een ABS systeem zit op een gewone racefiets, want die renners gaan ook heel snel.
Ik ben wel benieuwd wat je op je hoofd hebt. Is dat ook een vernuftige helm die heel goed bescherming biedt?
Ik heb het vast al eerder geschreven, maar volgens mij moet je wel ´donders´ goed uitkijken als je zo snel fietst.
LikeGeliked door 1 persoon
Voor zover ik weet bestaat er geen ABS voor racefietsen maar er zijn al wel E-bikes die er van zijn voorzien. Al vraag ik me af of dat wel echt noodzakelijk is.
Ik ben in het bezit van deze helm. In het donker is het net een stukje Parijs bij nacht 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=xhua9xkmVf4
LikeGeliked door 1 persoon
Ik ben gerustgesteld, je bent goed zichtbaar en veilig. 👊😃
LikeLike
Een fiets vol technische snufjes die mijn petje te boven gaan.
LikeLike
als ik nu nog niet over de aankoopstreep getrokken ben dan weet ik het ook niet meer.
LikeLike
Dat ziet er een echt prachtig stuk techniek uit Henk, Momenteel rij ik nog op spierkracht maar dit soort info kan altijd nuttig zijn voor de toekomst.
LikeLike